Gucci, dünyada en çok bilinen lüks moda markalarından biridir. Floransa’da kurulan Gucci, özellikle ikonik çantaları ve aksesuarları ile tanınmaktadır. Günümüzde, Kering Group’un bir parçasıdır.
Gucci ne zaman kuruldu?
Gucci, 1921 senesinde Guccio Gucci tarafından İtalya’da kuruldu. Binicilik aksesuarları ile yola çıkan Guccio Gucci, İtalya’daki en kaliteli deriyi tercih etti. Zaman içinde aksesuarla yönelen marka, 1938 senesinde Guccio Gucci’nin oğullarının da katılımı ile büyümeye başladı. Aynı yıl Roma’da ilk mağazasını açan Gucci, 1951 senesinde de Milano’ya ve daha sonra Londra ile New York’a ulaştı.
Gucci’nin logosu ne anlama geliyor?
Gucci’yi taklitlerden ayıran ve her yerde tanınmasını sağlayan logosu, iç içe geçmiş iki G harfinden oluşuyor. Aile içinde tasarlanan bu logo, markanın kurucusu Guccio Gucci’yi simgeliyor.
Sürdürülebilir bir dokunuş
2017 senesinde, bağlı bulunduğu Grup Kering’in sorumluluk sahibi politikalarının da etkisi ile, Gucci “Culture of Purpose” isimli bir plan tanıttı. On yıllık bu planla Gucci, çevreye daha duyarlı bir marka olmayı hedefliyor.
Gucci çanta, şal ve parfümler
Gucci’nin en ikonik modelleri arasında Jackie Kennedy’ye ithafen isimlendirilen “Jackie” çanta yer alıyor. Ayrıca Grace Kelly’nin tercih ettiği Gucci şal ve ünlülerin favorileri arasındaki Gucci parfümler, markanın en çok tercih edilen ürünleri olmaya devam ediyor.
Günümüzde Gucci
Özellikle yeni CEO Marc Bizzarri’nin 2014 yılında markaya katılması ve kreatif direktörlüğe Alessandro Michele’nin geçmesi ile Gucci yeniden yapılanmaya gitti. Marka, 21. yüzyılda lüks moda kurallarını yıkmak için yola çıktı. 2018 yılında Milano Moda Haftası’nda Gucci mankenleri kendi kafalarının bir kopyasını taşıyarak ya da üçüncü bir gözle podyumda yer aldı. Hem şok edici hem de yepyeni olan bu yaklaşım büyük beğeni aldı. Gucci’nin şu anda da takip ettiği prensip aynı. Yeni nesil ve gelişmelere hitap ederek, ismini ve popülaritesini korumaya devam ediyor.
Sürdürülebilir bir dokunuş
2017 senesinde, bağlı bulunduğu Grup Kering’in sorumluluk sahibi politikalarının da etkisi ile, Gucci “Culture of Purpose” isimli bir plan tanıttı. On yıllık bu planla Gucci, çevreye daha duyarlı bir marka olmayı hedefliyor.
Güzelli̇k algisinin deği̇şti̇ren Gucci
Her sezonun modasını belirleyen isimlerden biri olan Gucci bu sezona da tasarımları ile damgasını vurdu. Herkesin kabul ettiği normalleşmeye karşı çıkarak güzellik algısını farklı yönlere çeken Gucci, bunu hem tasarımlarını sergileyen model seçimlerinde hem de tasarımlarında fazlasıyla gözler önüne serdi. Lüks marka öncülerinden biri olan Gucci, yeni sezon defilesinde giyim kreasyonunda kullanıcılarını çocukluğuna götürürken, aksesuar kreasyonunda maskülenden uzak romantik tarzda tasarımlar ile karşımıza çıktı.
İlhamini moda tutkunlarindan aliyor
Gucci markasının babası Guccio, Londra'nın Savoy Holtel'inde asansör operatörü olarak çalışırken Winston Churchill ve Marilyn Monroe gibi ünlü isimlerle tanışıp onlardan ilham alarak, kendi markasını tasarladı. Şimdilerde ilhamını biz moda tutkunlarının isteklerinden alan Gucci, bu konuda o kadar başarılı oluyor ki her sezonda başımızı döndürecek güzellikte kreasyonlar sergiliyor. Kendine has çerçeve yapısı ile çantalarımızdan ayırmadığımız güneş gözlüğü modellerinden, kombinimize güzellik katacak şal modellerine ve daha yüzlerce Gucci tasarımlarına, GLAMI'nin Gucci kataloğundan göz atabilirsiniz.
Her tarza hi̇tap eden ayakkabi modelleri̇
Kobinlerimizi tamamlarken büyük bir titizlikle seçtiğimiz ayakkabılarımız hep özel olsun, kombinimizle muhteşem bir uyum oluştursun ve tarzımızı özgün kılarken bizi özgürleştirsin isteriz. Gucci tüm bu istekleri çok iyi bildiğini kanıtlayan ve bütün beklentilerimizi karşılayan tasarımlarından oluşan kreasyonuyla, yine gönülleri feth etmeyi başardı. Kendine has ayakkabı tasarımları ile gömlek elbiselerden, chino pantolonlara kadar kolaylıkla kombinleyeceğimiz her tarza her cinsiyete hitap eden Gucci ayakkabı tasarımlarını GLAMI'de bulabilirsiniz.